Tom ႏွင့္ Messy ၏ ရဲတိုက္ငယ္ငယ္..

ပုဂၢလမွ လြတ္လပ္လင္းပြင့္ေသာ အဖဲြ႔အစည္းဆီသို႔ ..

Monday, February 23, 2009

စာဖတ္တတ္ဖို႔

ကၽြန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းဆင္းဖို႔အတြက္ စာတမ္းတစ္ေစာင္ေရးရပါတယ္။ အဲဒီမွာ သတိျပဳမိတာ တစ္ခုက တခ်ိဳ႕ေက်ာင္းသားမ်ားဟာ ရွိၿပီးသားစာအုပ္ထဲက အဓိကအခ်က္အလက္ေတြကိုေတာင္ ျမင္ေအာင္ မဖတ္ႏိုင္ၾကပါဘူး။ ျမန္မာလိုေရးထားတဲ့ စာအုပ္စာတမ္းေတြထဲက ဘယ္အခ်က္ကို ကိုယ့္စာတမ္းနဲ႔ ကိုက္ညီမႈရွိမရွိေတာင္ မသိတဲ့သူေတြလည္းရွိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ဖတ္မိတဲ့ ခ်င္းတြင္းမဂၢဇင္းထဲက ဒီေဆာင္းပါးေလးမွာပါသလို ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ စာအုပ္ဖတ္နည္းသင္တန္းမရွိရင္ေတာင္ စာအုပ္ဖတ္နည္းကို ေဖာ္ျပတဲ့ဆရာေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္းလို စာေရးသူမ်ားမ်ားရွိရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပါ။
ဒီေဆာင္းပါးကို စာအုပ္ထဲမွာမ်ား မဖတ္မိသူရွိရင္ ဘေလာ့ခ္ေပၚမွာ ဖတ္ေကာင္းဖတ္မိႏိုင္ေအာင္ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

.....................................................................................
သက္မဲ့ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ လူဖန္တီးေသာ အရာ၀တၳဳမ်ားထဲတြင္ စာအုပ္မ်ားသည္ လူႏွင့္အနီးစပ္ဆံုးျဖစ္သည္။
အေၾကာင္းမွာ စာအုပ္မ်ားထဲတြင္ လူသားတို႔၏ အေတြ႔အႀကံဳမ်ား၊ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ား၊ ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္မႈမ်ား၊
အထင္နဲ႔အျမင္လြဲမွားမႈမ်ား၊ အမွန္တရားကို ျမတ္ႏိုးမႈမ်ား၊ အမွားမ်ားဆီသို႔ ဦးတည္ေနျခင္းမ်ားတို႔ ပါ၀င္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

စာဖတ္ျခင္းသည္ အႏုပညာတစ္ရပ္ ျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ေကာင္းစြာေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာ နည္းလမ္း သေဘာတရားႏွင့္ဧကန္တကယ္ ျဖစ္ေျမာက္လာျခင္းတို႔ၾကားတြင္ ကြာဟခ်က္ရွိေနသည္ကို ခံစားရပါသည္။ ယင္းကြာျခားခ်က္ကို ေစ့ႏိုင္သမွ်ေစ့ေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ၄င္းသည္ အစဥ္ရွိေနမည့္အရာျဖစ္သည္။ ဤကြာဟခ်က္သည္ အျမဲရွိေနမည္ဆိုသည့္အခ်က္ေၾကာင့္ စာဖတ္သူအေနျဖင့္ စာဖတ္ျခင္းဆိုင္ရာ ကြ်မ္းက်င္မႈတို႔ကို ေလ့က်င့္ပ်ိုဳးေထာင္မႈ မလုပ္ဘဲေတာ့ မေနသင့္ပါ။

တခ်ိဳ႔ေသာသူမ်ားသည္ စာကိုကၽြမ္းကၽင္စြာဖတ္ႏိုင္ၾကသည္။ သို ့ေသာ္သူတို ့သည္ ဘယ္အခ်ိန္ကစ၍ မည္ကဲ့သို ့ ဖတ္ခဲ ့ၾကသည္ ကို မမွတ္မိေတာ ့ပါ။ သူတို့သည္ အက်ိဳးရွိေအာင္စာကိုဖတ္ၾကသလို၊ သူတို့ဧ။္ ေပ်ာ္ရြင္မႈ အတြက္လည္းဖတ္ႏိုင္ၾကသည္။ ဤ ကဲ့သို့ေသာ လူမ်ားအဖို႔ စာဖတ္ျခင္းသည္ ေမြးရာပါအရည္အခ်င္း ျဖစ္ၾကပါသည္။ အလားတူ စာေရးဆရာမ်ားသည္ စာေရးျခင္းဧ။္ ဥပေဒသမ်ား၊စည္းမ်ဥ္းမ်ားအေၾကာင္းကိုမသိပဲ စာကိုေကာင္းစြာေရးႏိုင္ၾကသည္။ဤကဲ ့သို ့ေသာစာေရးဆရာမ်ားသည္ ေမြးရာပါစာေရးဆရာမ်ားျဖစ္သည္။ ေလာကတြင္ ဤကဲ့သို ့ေမြးရာပါစာဖတ္တတ္သူမ်ားႏွင့္ ေမြးရာပါစာဖတ္သူမ်ား ရွိေသာ္လည္းရွားပါသည္။ စာအုပ္ဖတ္ျခင္းအႏုပညာသည္ ထိုလူနည္းစုအတြက္မဟုတ္ပါ။ စာဖတ္ျခင္းအလုပ္ကိုစိတ္၀င္စားျပီး စာကိုေကာင္းစြာဖတ္လိုသူအမ်ားစုအတြက္ျဖစ္သည္။ စာဖတ္ျခင္းဆိုင္ရာ က်မ္းစာအုပ္မ်ားစြာရွိေသာ္လည္း မည္သည္ ့စာအုပ္မွာမွသိသင္ ့သိထိုက္ေသာအရာ ၊ သိခ်င္ေသာအရာအားလံုး အျပည္ ့အစံုမပါႏိုင္ပါ။ စာဖတ္ျခင္းသည္ လူတစ္ဦးခ်င္း၏ ကိုယ္ပိုင္အေတြ ့အၾကံဳျဖစ္သည္။ စာဖတ္ျခင္းဆိုင္ရာ စာအုပ္မ်ား၊သင္တန္းမ်ား အေနျဖင္ ့လုပ္ႏိုင္သည္မွာစာဖတ္ျခင္းဆိုင္ရာလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားေဖာ္ျပရန္၊ စာဖတ္သူမ်ားကိုယ္တိုင္က်င့္သံုးခဲ ့ေသာနည္းလမ္းမ်ားကိုေဖာ္ျပျပီး ၄င္းတို႔သည္မည္ကဲ ့သို ့အက်ိဳးရွိခဲ ့သည္ကုိတင္ျပရန္ျဖစ္သည္။ လူတိုင္းသည္ ကို ယ္ ့အတြက္ကိုယ္ စာဖတ္ျခင္းအေပၚ ယထာဘူတက်က် ေ၀ဖန္သံုးသတ္ျပီး စာဖတ္သူႏွင့္ စာေရးသူၾကား အေကာင္းဆံုးျဖစ္ႏိုင္ေသာ ဆက္သြယ္ေရးနည္းလမ္းကို ရွာေဖြရန္ျဖစ္သည္။ စာဖတ္သူတစ္ဦးသည္ စာဖတ္မႈကၽြမ္းက်င္ေရးႏွင္ ့ပတ္သက္၍ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ၊ အျပစ္မ်ားကိုေတြ ့လွ်င္ စိတ္ဓာတ္က်စရာမလိုပါ။စာဖတ္ျခင္းစီမံကိန္းအတြက္ အနည္းဆုံး လိုအပ္ခ်က္မွာ စာအုပ္ေကာင္းေကာင္းရွိျခင္း ဥာဏ္ပညာ၊ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္ႏိုင္နင္းမႈႏွင္ ့ၾကိဳးစားအားထုတ္မႈျဖစ္သည္။

စာဖတ္သူမ်ားအေနႏွင္ ့အဓိကလုပ္ရမည္မွာဖတ္စရာစာမ်ားကိုကိုယ္တိုင္အေခါက္ေခါက္ျပန္၍ဖတ္ရန္ ၄င္း တို႔ကိုသရုပ္ခြဲေလ့လာရန္ျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သို ့ကိုယ္တိုင္လုပ္ေဆာင္ေသာနည္းျဖင့္သာလွ်င္ စာဖတ္စြမ္းရည္ တိုးတက္လိမ့္မည္။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ပညာေပးျခင္း၊ကိုယ္တိုင္လုပ္ၾကည္ ့ျခင္းသည္သာလွ်င္ အေကာင္းဆံုး ပညာေရးျဖစ္သည္။ စာဖတ္သူမ်ားတြင္ ေတြ႔ရေသာ အားနည္းခ်င္သံုးခုရွိပါသည္။ ၄င္းတို႔မွာ ဖတ္စရာ စာမ်ားစြာက်န္ေသးမည္ကို သတိထားလြန္း၍ စာကိုအျမန္ဖတ္ျခင္းကိုဦးစားေပးလြန္းျခင္း ေနာက္တစ္ခုမွာ ကိုယ္တိုင္ကစာဖတ္ေႏွးသျဖင္ ့ စာေႏွးေႏွးဖတ္ျခင္းသည္ ပိုမို၍နားလည္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္ ေနာက္အားနည္းခ်က္တစ္ခုမွာ ကိုယ္၏ စဥ္းစားဥာဏ္ကို စိန္ေခၚသကဲ့သို ့ျဖစ္ေသာစာမ်ားကို ပ်င္းစရာ ေကာင္းသည္ဟုသတ္မွတ္တတ္ျခင္းတို ့ျဖစ္သည္။

ပါေမာကၡ ေရမြန္၀ီဘာ(Raymond Weaver) သည္ စာဖတ္သူမ်ားကို ေအာက္ပါေမးခြန္းႏွစ္ခုျဖင့္ ေမးေလ့ရွိသည္။
(၁) သင္ဖတ္ဖူးေသာစာအုပ္မ်ားထဲတြင္ သင္မႀကိဳက္ေသာစာအုပ္မ်ားသည္ အဘယ္နည္း။
(၂) သင့္တြင္မည္ကဲ ့သို ့ေသာအားနည္းခ်က္မ်ားရွိ၍ ဤစာအုပ္မ်ားကိုမၾကိဳက္သနည္း။
စာဖတ္ျခင္းအေလ့အက်င့္ေကာင္းမ်ား ရလိုေသာသူသည္ စိတ္ခိုင္ဖို ့လိုသည္။ အေၾကာင္းမွာသူသည္သူလုပ္ေနၾကျဖစ္ေသာ အက်င္ ့စရိုက္တို ့ေျပာင္းလဲရန္ၾကိဳးစားေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထိုေျပာင္းလဲမႈသည္စိတ္ခိုင္ေတာ ့မွသာျဖစ္ႏိုင္ပါမည္။ စာဖတ္ျခင္းကိုကၽြမ္းက်င္လိုသူမ်ားအတြက္ သတိေပးလိုသူမွာ ပထမအဆင့္တြင္ ေယဘူယ်အားျဖင္ ့မည္သည္ ့စာကိုမဆိုဖတ္ေသာနည္းဗ်ဴဟာကိုေလ့လာရျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအဆင့္တြင္စာအမ်ိဳးအစားကို ေရြး၍မရႏိုင္ေသးပါ။

စာဖတ္သည့္နည္းဗ်ဴဟာတြင္ အေလးေပးရသည္မွာစာအမ်ိဳးမ်ိဳးထဲတြင္ပါ၀င္ေသာသေဘာတရားစိတ္ကူးႏွင့္ အေတြးအေခၚမ်ားကို တိတိက်က် နားလည္ေအာင္လုပ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဤေနရာတြင္ စာပိုဒ္တစ္ခုကို ဖတ္ျခင္းျဖင့္စတင္သည္။ ဖတ္ေသာစာပိုဒ္သည္ ေယဘုယ်သေဘာတရားတစ္ခု၏ တစ္စိတ္တစ္ေဒသကို ေဖာ္ျပထားေသာအရာျဖစ္ရမည္။ ထိုစာပိုဒ္တြင္ပါ၀င္ေသာ သေဘာတရားကိုေဆြးေႏြးရာတြင္ ထိုစာပိုဒ္၌ မပါ၀င္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေရာက္မသြားဖို႔ကို သတိျပဳရမည္ျဖစ္သည္။ စာပိုဒ္ထဲတြင္ပါ၀င္ေသာ အဓိကေၾကာင္းအရာကို ၀ါက်တစ္ေၾကာင္းတည္းျဖင့္ ေရးသားေဖာ္ျပေသာ အေလ့အက်င့္သည္လည္း အက်ိုဳးရွိေသာအလုပ္တစ္ခုျဖစ္သည္။

စာပိုဒ္မ်ားကို ဖတ္သည့္အေလ့အက်င့္ၿပီးလွ်င္ ဒုတိယအဆင့္မွာ ၀ါက်အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔၏ ဖြဲ႔စည္းပံုကို သဒၵါသေဘာတရားႏွင့္ စကားပရိယာယ္သေဘာတရားတို႔ျဖင့္ ေလ့လာျခင္းျဖစ္သည္။ စာပိုဒ္ကို ေရွးဦးစြာဖတ္ျခင္းသည္ ၀ါက်ကိုနားလည္ရန္ အေရးႀကီးပံုကို သေဘာေပါက္ေစသည္။ စာပိုဒ္ကို ေရွးဦးစြာေလ့လာျခင္းသည္ အေတြးအေခၚ၊စိတ္ကူးတို႔ကို ေဖာ္ထုတ္ျခင္းတြင္ အေရးပါသည္။ ၀ါက်သည္ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္မ်ားကို ေဖာ္ျပသည္။ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္မ်ားသည္ စာပိုဒ္၏ အေတြးအေခၚစိတ္ကူးကို ျပသသည္။ ထိုအေတြးအေခၚမ်ားသည္ စာဖတ္သူ၏ ကိုယ္ပိုင္အေတြးမ်ားထဲတြင္ ပါ၀င္လာၿပီး ေနာက္ထပ္အေတြးသစ္မ်ား ျဖစ္လာေစသည္။

၀ါက်မ်ားကို ဖတ္သည့္အခါတြင္ အခက္အခဲတစ္ခုမ်ာ ၀ါက်ဖြဲ႔စည္းပံုကို နားလည္ဖို႔ျဖစ္သည္။ စာဖတ္သူသိခ်င္ေသာ အေၾကာင္းကိုေဖာ္ျပေသာ ၀ါက်မ်ားသည္ရွည္သည္၊ အပိုဒ္ခြဲေပါင္းမားစြာျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထို၀ါက်ကို ဖြဲ႔စည္းထားေသာ သဒၵါသေဘာတရားမ်ားကို သိထားဖို႔လိုအပ္သည္။ စာဖတ္သူသည္ ၀ါက်ထဲတြင္ပါ၀င္ေသာ အပိုဒ္ခြဲမ်ားႏွင့္ ၄င္းတို႔၏ ဆက္သြယ္ပံုတို႔ကို သိရမည္။ ထိုအသိတရား သည္ စာေရးသူႏွင့္ စာဖတ္သူႏွစ္ဦးစလံုးတြင္ ရွိရမည္ျဖစ္သည္။

အခ်က္အလက္မ်ားကို ေဖာ္ျပေသာေဆာင္းပါးမ်ား ဖတ္ျခင္းအေၾကာင္းကို ဆက္လက္ေဆြးေႏြးလိုပါသည္။ သိပၸံဆိုင္ရာ၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရး အစရွိေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ဖတ္ေသာသူတို႔သည္ ၄င္းတို႔ကို ဘယ္လိုဖတ္ရမည္၊ ဘယ္လိုနားလည္ရမည္တို႔ကို အလိုအေလ်ာက္သိထားၾကပံုေပၚသည္။ ယင္း ေဆာင္းပါး မ်ား၏ အနက္အဓိပၸာယ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း သံသယကင္းရွင္းၾကသည္။ ယင္းေဆာင္းပါးမ်ိဳးကို ရွာေဖြ၍ ဖတ္ေသာသူမ်ားသည္ ပညာတတ္လူတန္းစားမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ဤေဆာင္းပါးမ်ိဳးကို ဖတ္ျခင္းသည္ ဂႏၱ၀င္စာေပတို႔ကို ဖတ္ရန္အတြက္ နိဒါန္းပ်ိဳးျခင္း ျဖစ္သင့္ပါသည္။ ထိုေဆာင္းပါးမ်ားတြင္ လစ္လပ္ေနေသာအရာမွာ ခံစားခ်က္ျဖစ္သည္။ ထိုလစ္လပ္ေနေသာအရာကို ဂႏၱ၀င္စာေပမ်ားက ျဖည့္ေပးႏိုင္ပါသည္။

ဤအခန္းကို ေမးခြန္းမ်ားျဖင့္အဆံုးသတ္ပါမည္။ ေမးခြန္းမ်ားကိုေျဖၾကည့္ျခင္းျဖင့္ စာဖတ္သူအေနျဖင့္ မိမိ၏ ေ၀ဖန္သံုးသပ္ေသာစိတ္ျဖင့္ စာဖတ္သည့္ အရည္အခ်င္းကို အကဲဲဖတ္ၾကည့္နိုင္ပါသည္။

၁။ သင္သည္ အရာရာတိုင္းကို တစ္လံုးခ်င္း ျဖည္းျဖည္းမွန္မွန္ ဖတ္တတ္ပါသလား။ သို႔မဟုတ္ သင့္ရဲ့ စာဖတ္ႏွဳန္းကို ဖတ္ေနေသာ အေၾကာင္းအရာကိုလိုက္၍ သို႔မဟုတ္ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုလိုက္၍ ေျပာင္းပါသလား။

၂။ သင္သည္ ဖတ္ၿပီးလွ်င္ ေမ့သြားတတ္ပါသလား။ သို႔မဟုတ္ သင္ဖတ္ေနေသာ စာထဲတြင္ သိသင့္သိထိုက္ေသာအရာမ်ားပါလွ်င္ ၄င္းတို႔ကို တခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေလာက္ကို ျပန္၍မွတ္မိပါသလား။

၃။ စာဖတ္ေသာအခါတြင္ မသိေသာစကားလံုးမ်ားစြာကို ေတြ႕ရေသာေၾကာင့္ သင္သည္စာဖတ္ရန္ စိတ္ပ်က္သြားပါသလား။ သို႔မဟုတ္ သင္သည္ စကားလံုးအသစ္တစ္ခု၏ အဓိပၸါယ္ကို အသံုးအႏႈန္းႏွင့္ သူ႔ပတ္၀န္းက်င္ကိုၾကည့္၍ ခန္႔မွန္းႏိုင္ပါသလား။

၄။ သင္သည္ စာတစ္မ်ိဳးတည္းကိုသာ ဖတ္ေလ့ရွိသလား။ သို႔မဟုတ္ သင္သည္ သတင္းစာ၊ ေဆာင္းပါးမ်ား၊ မဂၢဇင္းမ်ား၊ စာအုပ္မ်ား အမ်ိဳးစံုဖတ္ပါသလား။

၅။ သင္သည္ စာဖတ္သည့္အခါတြင္ သိပ္မၾကာမီတြင္ မ်က္စိေညာင္းတတ္ပါသလား။ သို႔မဟုတ္ အခ်ိန္ၾကာရွည္စြာ အလြယ္တကူစာဖတ္ႏိုင္သလား။

၆။ သင္သည္ စာဖတ္သည့္အခါတြင္ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္တတ္သလား။ သင္သည္ အျခားသုိ႔ စိတ္ေရာက္လြယ္သလား။ သို႔မဟုတ္ ၾကာရွည္စြာ စိတ္ကိုတစ္ေနရာတည္း၌ ထားႏိုင္သလား။

၇။ သင္ဖတ္ေနေသာအေၾကာင္းအရာကို နားလည္ဖို႔အခက္အခဲရွိသလား။ သို႔မဟုတ္ သင္ဖတ္ေနေသာအေၾကာင္းအရာ၏ အတိုခ်ဳပ္ကို သင္သိႏိုင္သလား။

၈။ စာဖတ္သည့္အခါ သင္သည္ စကားလံုးမ်ားကိုပဲ ျမင္သလား။ သို႔မဟုတ္ အေၾကာင္းအရာမ်ား စုစည္းထားပံု၊ စာေရးဆရာ၏ တင္ျပပံုတင္ျပနည္း၊ အစီအစဥ္တို႔ကို ျမင္သလား။

၉။ သင္သည္ စာဖတ္သည့္အခါတြင္ သင္၏နားလည္သည့္အရည္အခ်င္းသည္၊ ရင့္က်က္မႈသည္၊ သည္အတိုင္းပဲရွိေနသလား။ သို႔မဟုတ္ သင္သည္ စာဖတ္ရင္း သင္၏ ရင့္က်က္မႈတိုးလာျခင္း ယခင္ကနားမလည္ေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကို နားလည္လာျခင္းကို သတိျပဳမိပါသလား။

၁၀။ သင့္အတြက္ စာဖတ္ျခင္းသည္ စိတ္နားခိုရာသက္သက္ ျပင္ပေလာကမွ လြတ္ေျမာက္ရာသက္သက္ ျဖစ္သလား။ သို႔မဟုတ္ သင္သည္ နက္နဲေသာစာမ်ားကို ဖတ္ၿပီး ၄င္းတို႔အေပၚတြင္ ပိုမို၍စိတ္ေက်နပ္မႈတိုးလာသလား။


နိဂံုးအေနႏွင့္ေျပာလိုသည္မွာ စာဖတ္ျခင္းစီမံကိန္းသည္ ပညာေရးစီမံကိန္းအားလံုးတြင္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာ အခက္ဆံုးလည္းျဖစ္ၿပီး ဘယ္သူမွ ထိထိေရာက္ေရာက္မလုပ္ႏိုင္ေသးေသာ အရာလည္းျဖစ္ပါသည္။

(နယူးေယာက္တကၠသိုလ္တြင္ စာဖတ္ျခင္းကို စီမံကိန္းတစ္ခုအေနျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ရန္၊ စာဖတ္ျခင္းဌာနဟူ၍ သီးျခားဖြင့္လွစ္၍ ယင္းဌာန၏ ဌာနမွဴး ေဒါက္တာစတယ္လာစင္တာ (Dr. Stella Center)ကိုယ္တုိင္ေရးသားေသာ စာဖတ္ျခင္းအႏုပညာ (The Art of Book Reading) စာအုပ္မွ ေကာက္ႏုတ္တင္ျပခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။ သမိုင္းပညာရွင္ျဖစ္သည္၊ အက္ေဆးေရးဆရာ၊ ေ၀ဖန္ေရးဆရာ ေသာမတ္ကာလိုင္း(Thomas Carlyle)သည္ ပညာေရးဆိုင္ရာ စီမံကိန္းအားလံုးတြင္ စာဖတ္ျခင္း၏ အေရးပါပံု၊ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ပံုကို အသိအမွတ္ျပဳသည္။ သူက ဤသို႔ဆိုသည္။
“အခုေခတ္မွာ တကယ့္တကၠသိုလ္စစ္စစ္ဆိုတာဟာ စာအုပ္ေတြ စုေဆာင္းထားတာသာျဖစ္ပါတယ္”


ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း
ခ်င္းတြင္းမဂၢဇင္း၊ အမွတ္ ၂၇၊ ဇြန္လ၊ ၂၀၀၈ မွေကာက္ႏုတ္တင္ျပသည္။

3 comments:

  1. ေသခ်ာျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္မိသြားတယ္..

    ReplyDelete
  2. ခုမွ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေတြးမိတရ္ ။ ဘာေၾကာင့္မ်ား စာဖတ္တာလည္း စာဖတ္ျခင္းကို ဘယ္လိုနားလည္ထားသလဲလို႔ေလ ။ ေက်းဇူး ...


    (ကိုရဲ)

    ReplyDelete
  3. ဂ်ဴနီယာလြင္ဦးMay 19, 2009 at 10:49 PM

    ခ်င္းတြင္း ကိုအျမဲဖတ္ျဖစ္တယ္..
    အခုေတာ့ အိမ္ကပို႔မွဖတ္လို႔ရေတာ့တယ္..
    ဒီမွာ ေရာက္ခါစကေတာ့ရေသးတယ္..အခုေတာ့ ဆိုင္ေတြက တင္ကိုမတင္ၾကေတာ့ဘူး..
    စာေတြခ်ည္းပဲပါေတာ့ လူေတြကမၾကိဳက္ၾကဘူးေလ..
    ျပန္ေ၀မွ်ေပးတာေက်းဇူးပါ..

    ReplyDelete